Pagina's

Friday, July 13, 2007

Symboliek

Op het hamsterforum (waar ik toch wel vaak kom) heeft één van de actieve leden (ik noem haar M) wat minder leuke dingen meegemaakt: een hamstervrouwtje is komen te overlijden vlak nadat 12 jongen geboren waren. Omdat het bij hamsters niet mogelijk is om de jongen bij een andere moeder te zetten om te laten zogen en met de hand groot brengen ook geen optie was (te klein nog), heeft M moeten besluiten de 12 kleintjes te laten inslapen. Ze volgt zelf een opleiding in dierengeneeskunde dus heeft ze alle kleintjes zelf één voor één een spuitje gegeven..... dit was nog maar één van de nare dingen die zij de laatste tijd met haar dieren heeft meegemaakt, terwijl zij op het hamsterforum altijd voor iedereen klaar staat om dingen uit te zoeken op gezondheidsgebied van die kleine knaagdiertjes.

Dus, toen M met vakantie was, hebben twee forumleden een actie op touw gezet: we laten een mooie tekening maken, lijsten we in en dan met een kaart en alle namen er op als kado en steuntje in de rug voor M. Uiteindelijk bijna 40 andere forumleden hebben meegedaan en ik... ik mocht de tekening maken.

Anders dan anders, omdat er ook een symbolische betekenis aan gegeven moest worden en de foto die ik van het hamstertje kreeg, was eigenlijk best wel slecht van kwaliteit. Maar toch, ik heb wat gemaakt (vorige week al af, maar kon niet het risico lopen dat M het al zou zien). En afgelopen woensdag heeft M het ontvangen: ze is er echt superblij mee en ze heeft mij nog persoonlijk bedankt omdat ze vindt dat het hamstertje zo ontzettend goed lijkt! Ze heeft er een prachtige herinnering aan.

Parvati en 12 sterren
pastel, 20 bij 30 cm

No comments:

Post a Comment

Thanks for visiting my blog and leaving me a comment! ♥