Pagina's

Monday, November 12, 2007

Donor gezocht?

Afgelopen week heb ik een artikel gelezen, dat misschien voor mij (en mijn mede-reuma-patiënten) veel kan betekenen.

In Japan hebben ze onderzoek gedaan naar de afwijkingen in het bloed die de reumatische klachten veroorzaken (het was een heel technisch verhaal over afvalstoffen, TNF etc. - dat ga ik hier maar niet herhalen). Bij muizen hebben ze gevonden waar dat mogelijk aan ligt. Als dat ook zo blijkt te zijn voor mensen, zou met beenmergtransplantatie (een deel van) de ziekte verholpen kunnen worden.

Dus: wie wil donor voor mij worden??

(het zal nog wel even duren voor ze zo ver zijn, maar het is leuk om te lezen dat met onderzoek steeds meer bekend wordt)

No comments:

Post a Comment

Thanks for visiting my blog and leaving me a comment! ♥