Pagina's

Sunday, June 1, 2008

Dag 2 - 5

Op dag 2 kwam ik erachter dat één van de kleintjes niet meer leefde. Ik heb het nog even teruggelegd, want je weet het nooit zeker. De volgende dag wilde ik het dode beestje uit het nest halen, maar de ouders hadden het al opgeruimd. Er was werkelijk niets van terug te vinden!

De avond van dag 3 heb ik vaders uit de kooi moeten halen. De ouders waren vreselijk aan het vechten en bij het vrouwtje zag ik al een heel klein beetje bloed op haar pootje.

Op dag 4 kon ik goed merken dat het vrouwtje tot rust was gekomen nu ze alleen is. Het overgebleven jonkie kon ik 's avonds horen piepen, een teken dat hij/zij nog in leven is!!

Op dag 5 kon ik even in het nest kijken - moeders was van het nest afgekomen om lekker van een meelworm te snoepen. Het kleintje ziet er nog hulpeloos uit, maait een beetje met de pootjes rond. Hij/zij begint al donkerder te kleuren.

So far, so good.
Nu maar hopen dat het kleintje de zorg van moeders blijft krijgen. Als alles zo doorgaat, gaan zijn oogjes rond dag 11/12 open en zal het kleintje voorzichtig het nest uitkomen om de "grote wereld" te verkennen.

No comments:

Post a Comment

Thanks for visiting my blog and leaving me a comment! ♥