Pagina's

Wednesday, March 21, 2007

Coeliakie = definitief

Gisteren ben ik bij de darmarts geweest en wat ik al verwacht had: de coeliakie is definitief.
In december hield hij nog een slag om de arm (wel één hele procent), maar de resultaten van 3 maanden het glutenvrije dieet volgen, geven nu duidelijk aan dat ik coeliakie heb: de antistoffen waren nu positief (in december negatief) en mijn vitamine B12 gehalte was gestegen. Nog wel aan de lage kant, maar nu binnen de normen.

Dus: straks naar de stad om een nieuw broodrooster te kopen, cakevorm (want mijn koek/taart-spul zal ik toch zelf moeten gaan bakken, en ik heb al een boel lekkere recepten gevonden) etc.

Aan de ene kant is het vervelend, want het is een dieet voor het leven en een keer zondigen is er niet bij (je maakt je darmen er mee kapot). Vooral het buiten de deur eten is lastig. Maar aan de andere kant: ik voel me er wel beter bij, dus dan geeft mij dat de kracht om het dieet vol te houden.

1 comment:

  1. Sip nieuws,

    Je bent uiteindelijk de kamer binnen gegaan, ......

    ReplyDelete

Thanks for visiting my blog and leaving me a comment! ♥