Pagina's

Friday, April 27, 2007

Vluchtige schetjes

Tot nu toe tekende ik eigenlijk heel precies, bijna wiskundig - wel met mooie resultaten, maar het "uit de hand tekenen", daar voelde ik me nog niet vrij genoeg in. Op het tekenforum wordt het vaak aangehaald: je leert door veel te doen en veel te oefenen - en vooral niet bang zijn. Vandaar dat ik me maar heb voorgenomen wat vaker kleine voorwerpen om mij heen te schetsen: de vorm vastleggen en te kijken naar licht-en-donker.

Hier de eerste probeersels. Ik hoop dat ik over een jaar duidelijk vooruitgang kan gaan zien. Vandaar dat ik jullie wil meedelen in mijn eerste "prutsels". De eerste tekening is op A5 formaat, 2B potlood. De tweede tekening is ook op A5-formaat en een 2B potlood in combinatie met een zwart Conté-potlood.

Flesje neusspray (handig als je hooikoorts hebt)Bureaulamp

No comments:

Post a Comment

Thanks for visiting my blog and leaving me a comment! ♥