Pagina's

Tuesday, October 16, 2007

Nog meer spuitjes

Vandaag weer naar de MDL-arts geweest voor controle. Uitgebreid gesproken hoe het glutenvrije dieet nu gaat en hoe ik me er onder voel (de buik is lekker rustig). Hij heeft me ook even gewogen en moest inderdaad constateren dat ik iets was aangekomen, terwijl ik juist gezonder ben gaan eten (mag geen fast food meer) en niet meer ben gaan eten. Maar dat schijnt vaker te gebeuren omdat de darmen wat optimaler zijn gaan werken.

Waar hij zich wel wat zorgen over maakte was dat mijn vitamine B12 gehalte aan de lage kant bleef. Niet dramatisch laag, maar wel zo laag dat het systeem in zijn computer een melding gaf. Een tekort aan B12 kan leiden tot vermoeidheid en tot zenuwaandoeningen. Dus maar een receptje mee gekregen om elke 3 maanden een B12 spuit te mogen halen bij de huisarts. De eerste ampul heb ik al in huis, morgen maar even een afspraak maken. Ben benieuwd of ik er nog wat effect van ga merken. In februari moet ik weer terugkomen voor controle, dan worden ook mijn anti-stoffen weer een keer gemeten.

No comments:

Post a Comment

Thanks for visiting my blog and leaving me a comment! ♥