Pagina's

Saturday, December 9, 2006

Slaap zacht, Willow

Gisterochtend vond ik haar, ze lag in het midden van haar kooi, keurig met de pootjes over elkaar. Ze is vertrokken naar de regenboogbrug, mijn lieve, kleine Willow.

Ze is hier geboren, uit het nest van Enara en Misty, samen met haar twee broertjes (Tóbias en Baggins).


Willow groeide uit tot een mooi hamstertje: tot twee keer aan toe heeft ze de eerste prijs gewonnen bij de Exoknaag!! En ze was vreselijk lief. In het begin was ze nog wat onafhankelijk maar naarmate de leeftijd verstreek, trok ze steeds meer naar me toe: als ik bij de kooi kwam, stond ze te kijken of ik aandacht voor haar had.

Eén winter ben je in de wintervacht geweest, je zag er zo vlekkerig uit. En toen je ruim een jaar was, begon er een bult te groeien aan je voorpootje. Het werd gelukkig niet erger, maar ik ben toch naar de dierenarts geweest. Deze stelde voor jou te laten inslapen, want opereren zou te gevaarlijk zijn. Maar daar wilde ik toen nog niet aan!! Je was nog zo blij, levenslustig en dol op meelwormen. De laatste paar weken heb ik de meelwormen voor je moeten knippen en hebben mijn vriend en ik zonnebloempitten voor je zitten pellen: want dat lukte niet meer met je pootje.

Donderdagavond heb ik nog naar je zitten kijken in de kooi, je "hobbelde" enthousiast naar me toe, want echt lopen was het niet meer. Toch heb ik niet de indruk dat je echt veel last van je pootje hebt gehad, maar blijkbaar was je toch "op" en heb je me verlaten. Je werd 2 jaar 5 maanden en 2 weken.

Dag lieve Willow, ik zal je nooit vergeten. Je was zo vreselijk lief!

Willow: 23 juni 2004 - 8 december 2006

We're part of a story, part of a tale
We're all on this journey

No one's to stay

Where is it going?
What is the way?
We're part of a story, part of a tale

Sometimes beautiful and sometimes insane

No one remembers how it began
(tekst: Within Tempation - Never Ending Story)

No comments:

Post a Comment

Thanks for visiting my blog and leaving me a comment! ♥