Pagina's

Tuesday, October 10, 2006

Slaap zacht, Adama

Vandaag is Adama ingeslapen .

In augustus 2005 heb ik Adama opgehaald bij Martin. Adama was een stevige, volle man, lekker in de vacht en superzacht (een echt kus-kont had hij).

De bedoeling was dat hij tijdelijk kwam logeren want hij zou met Miral gekoppeld worden. Tot twee keer aan toe is dat niet goed gegaan in meerdere opzichten: Miral werd niet zwanger en ze joeg Adama letterlijk de kooi uit. De tweede keer had hij een bebloed neusje en had hij een hap uit zijn kontje.

Al die tijd heeft hij alleen gezeten en zijn conditie verslechterde: hij werd mager en zijn vachtje werd valer. Hij kon ook op de raarste plekken in slaap vallen (bijvoorbeeld half in het voerbakje en half in het zandbakje, zie eerdere post hier op de blog)

Na een paar maanden heb ik een nieuwe koppeling geprobeerd. Adama was te mooi en te lief om daar geen nakomelingen van te hebben. Deze keer mocht Adama bij Seven. Dat was nog geen twee weken terug. Afgelopen vrijdag moest ik een gillende Adama weghalen bij Seven: Adama zat onder het bloed, zijn buikje en de pootjes. Meteen apart gezet.

Na een paar dagen alleen te zitten en lekker van de brinta te snoepen leek het de goede kant weer op te gaan. Hij sliep wat minder, liet zichzelf weer zien als ik bij de kooi kwam... tot vandaag: daar lag hij dan. Ik kan het nog niet geloven dat mijn lieve ventje mij verlaten heeft.

Bedankt Martin, dat ik Adama mocht houden; hij zou alleen maar logeren, maar dat logeerpartijtje is uit de hand gelopen.

Dag Adama, bedankt voor de mooie tijd die je me hebt gegeven.
Hieronder wat mooie foto's van mijn ventje



We're part of a story, part of a tale
We're all on this journey
No one's to stay
Where is it going?
What is the way?
We're part of a story, part of a tale
Sometimes beautiful and sometimes insane
No one remembers how it began
(Tekst: Within Temptation - Never Ending Story)

No comments:

Post a Comment

Thanks for visiting my blog and leaving me a comment! ♥