Pagina's

Friday, October 13, 2006

Ziekenhuis weer gezien

Vanaf afgelopen maandag was ik al niet lekker: een buikgriepje dacht ik. Dinsdagmiddag leek het over totdat ik een dag later rond 17:00 uur (woensdag) vreselijke stekende pijnen in de buik kreeg. De buik was heel erg opgezwollen en ik kon niets meer van de pijn: niet zitten, niet staan, niet liggen.

De huisartsenpost vond dat ik meteen moest komen. Mirjam heeft mij gebracht want ik kon echt geen auto rijden. Bij de huisartsenpost vertrouwden ze het niet en ik moest door naar de EHBO in het ziekenhuis. Freddy heeft mij daar gebracht en we hebben daar twee uur gezeten: bloedonderzoek, urineonderzoek en de arts heeft mijn buik bevoeld en beluisterd. Ze vermoedden een blindedarm-ontsteking.

Er was echter niets in mijn bloed te zien dat wees op een ontsteking, de pijn/krampen waren wel minder maar omdat ze het niet vertrouwden, kon ik kiezen: een nachtje blijven of naar huis. Ik ben naar huis gegaan , maar ik moest donderdagochtend mij om 08:00 uur weer melden bij het lab voor nog een keer bloedonderzoek. Dus braaf om 08:00 uur weer bloed geven en pas om 11:00 uur kon ik bij de chirurg terecht (en al die tijd nuchter blijven). Hij had de uitslag en weer: niets te zien in het bloed. Vermoedelijk omdat de Enbrel die ik tegen de reuma gebruik alle (eventuele) ontstekingen onderdrukt.

Omdat ik pijn blijf houden, de ontlasting heeft een niet normale kleur en ik heb geen eetlust, moet ik de komende dagen rustig aan doen en dinsdagochtend weer melden in het ziekenhuis. En al die tijd mag ik geen enkel reuma-middel gebruiken.
Donderdag was ik echt een vaatdoek, nu voel ik me iets beter maar ik blijf buikpijn houden en eten heb ik geen zin in (ik eet wel, omdat ik weet dat het moet).
Wel een voordeel van dit alles: ik val er wel van af, al 2½ kilo is weg

No comments:

Post a Comment

Thanks for visiting my blog and leaving me a comment! ♥