Pagina's

Saturday, July 12, 2008

Muisjes

Iedereen die mij een beetje kent, zal als eerste denken dat ik weer nieuwe huisdieren heb... maar nee, hoor...
Vanmorgen ontdekte ik op zolder her en der behoorlijk wat muizenkeuteltjes. Maar waar zouden die van moeten leven dacht ik, er liggen alleen boeken en wat kleding op zolder. Tot ik me ineens bedacht dat de restanten van het vogelvoer ook op zolder zijn gelegd tijdens de verhuizing.
En ja hoor: wat een puinhoop: de zakken helemaal kapot gevreten en in één van de zakken zal zelfs een muisje zichzelf lekker vol te proppen. Hier het bewijs (muisje bleef niet zitten voor de foto):


Je kon ook ruiken dat er knaagdieren in dat gedeelte van de zolder zaten, jakkes. Meteen alles opgeruimd en weggehaald. Tijdens de opruimsessie heb ik minstens 3 muisjes voorbij zien komen!! Op internet een vriendelijke muizenval besteld, want ik wil ze levend vangen zodat ik ze daarna ergens ver weg buiten weg kan zetten.

Ohja, vorige week ook bericht gehad van de MDL arts naar aanleiding van het onderzoek: alles was goed - geen sporen van Crohn of (foute) poliepen. Waarschijnlijk is het gewoon een gesprongen adertje geweest dat het bloed heeft veroorzaakt.

1 comment:

  1. Jakkes, muizen. Gelukkig heb ik daar met mijn katten geen last van (ook niet van vliegen of muggen, trouwens, want die vangen ze ook). Katten hoeven een muis niet eens te vangen. Het aanzicht van een kat maakt dat ze er vandoor gaan. Slimme beestjes, die muizen.

    Ik zou alle hoeken en gaten dicht plamuren en de grote gaten met purschuim. Anders blijf je muizen verhuizen naar een geschiktere plek.

    ReplyDelete

Thanks for visiting my blog and leaving me a comment! ♥